exclusive-art-cum-alegem-furnizorul-de-servicii-digitale
Posted by: exclusiveart95zwm 11 iulie 2018 0 comment

Cum Sa Alegeti Corect Furnizorul De Servicii Digitale ?

In ultima perioada afacerile trec din mediul fizic in mediul online si tendinta va fi in crestere in anii urmatori . Trecerea in online poate fi usoara sau greoaie in functie de mai multi factori destul de importanti . Cum alegem furnizorul de servicii digitale de la serviciul de gazduire web , crearea paginii web sau a platformei de comert , la serviciile de optimizare pentru motoarele de cautare , serviciile de promovare si marketing , programatori sau alte servicii din aceasta arie de activitate ? Este o intrebare buna si in acelasi timp un articol foarte folositor din mai multe motive .

In destul de lunga perioada in care activam in mediul online am intalnit aproape tot ce se putea intalni si consideram ca avem suficienta experienta sa emitem cateva sfaturi pe care noi le consideram oportune , in speranta ca o sa va ajute sa alegeti ce este mai bun pentru afacerea dumneavoastra .

O sa incercam sa clarificam cateva puncte de interes , care am avut ocazia sa le experimentam noi insine :

  1. Hosting Web – La ora actuala exista mii de furnizori de servicii de hosting web atat in Romania cat si in restul lumii . Exista oferte de hosting web pentru toate gusturile si toate cerintele , insa din experienta noastra o sa ne permitem sa va dam cateva sfaturi foarte importante . In primul rand trebuie sa stabiliti piata careia o sa i se adreseze afacerea dumneavoastra ( vindeti doar in Romania sau vreti sa vindeti si in alte tari ? ) , deoarece in conditiile in care afacerea dumneavoastra se adreseaza doar populatiei din Romania este indicata gazduirea pe un server web localizat intr-un Data Center din Romania . Daca se adreseaza si cetatenilor din alte state ale Uniunii Europene , puteti gasi diversi furnizori de servicii in toata Uniunea . Este bine sa stabiliti innainte de asta si tipul de platforma pe care o sa il folositi pentru construirea paginii web . Exista numeroase platforme cum ar fi : WordPress , Prestashop , OpenCart , Joomla sau scripturi php . In general platformele WordPress si Prestashop sunt usor de customizat si setat , usor de administrat insa pentru aceste platforme este necesar ca serverul de gazduire sa fie optimizat special, pentru a putea incarca in bune conditii aceste platforme . Alt aspect important este sa va stabiliti publicul tinta si o cifra estimativa a vizitelor lunare catre websiteul dumneavoastra , ca sa nu va loviti de aspecte care o sa va dea mult de lucru ulterior . In nici un caz nu va sfatuim sa va cumparati un hosting shared deoarece in scurt timp o sa va treziti cu contul blocat sau siteul cazut . Sunt foarte multi furnizori de servicii de gazduire web care ofera conturi de gazduire shared la preturi infime ( deoarece inghesuie sute sau mii de conturi shared pe acelasi server ) , care par tentante insa va loviti de sute de probleme care o sa apara inerent si care o sa va dauneze afacerii . In cazul in care estimati ca o sa aveti minim 10.000 de vizitatori lunar , va recomandam un server VPS ( Virtual Private Server ) si daca estimati peste 50.000 de vizitatori lunar , va recomandam un server dedicat ( Dedicated Server ).
  2. Websiteul dumneavoastra :  Crearea unui site de calitate nu este ușoară, pentru că trebuie să ții cont atât de design, cât și de conținut, aceste două elemente fiind cele care vor atrage utilizatorii. Designul site-ului trebuie să fie simplu și curat, pentru că astfel vor capta atenția (dacă ai auzit de “UI / UX“, la asta se referă: cum să ai o interfață care sa ofere utilizatorului o experiență cât mai plăcută). În plus trebuie să fie ușor de utilizat (această caracteristică se numește “usability”), structura trebuie să fie responsive (sa fie adaptabilă in functie de dispozitivul de pe care este accesat site-ul) și să poată fi accesat cu ușurință de pe telefoanele mobile (“mobile friendly”). Trebuie să te gândești la pagina principală a site-ului tău ca la o vitrină a afacerii tale. Accesând pagina principală a site-ului, utilizatorii află multe lucruri noi despre tine și despre ceea ce le poți oferi. De aceea, modul de organizare și structurarea informațiilor reprezintă una dintre etapele cele mai importante ale creării unui site de calitate. Pentru ca site-ul tău să fie unul de succes, foarte important este conținutul: atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare. Acest lucru înseamnă să ai un conținut original, nu copiat sau inspirat din altă parte, deci un conținut de calitate. Prin crearea unui conținut calitativ, atragi mai ușor clienții dacă le oferi informații relevante de care ei au nevoie și pe care tu le prezinți într-un mod corect. Alegerea limbajului pe care să îl folosești trebuie să fie făcută în funcție de publicul căruia te adresezi: limbajul comun pentru oamenii obișnuiți sau jargonul/ limbajul specializat pentru oamenii specialiști într-un domeniu anume și despre care oferi informații. Un alt aspect care se referă la atractivitatea unui site este reprezentat de fonturile folosite și de dimensiunile acestora. Ar trebui folosite cât mai puține fonturi, din aceeași gamă de culoare și cu dimensiuni adecvate pentru a nu obosi utilizatorii. De asemenea, este foarte important ca textul să fie de culoare închisă, iar fundalul de culoare deschisă. Pentru a construi un site web memorabil pentru vizitatorii tăi, trebuie să ții cont și de alte câteva ingrediente esențiale, și anume: rubricile pe care ar trebui să le conțină site-ul și instrumentele de care să se folosească utilizatorul pentru ca navigarea pe site să fie cât mai ușoară pentru el. Astfel poți crea atât pagini comune care se regăsesc în majoritatea site-urilor web pe care le-ai accesat, precum: Acasă, Despre, Contact, cât și secțiuni specifice produselor sau serviciilor pe care intenționezi sa le valorifici, cum ar fi: descrierea detaliata a produselor, fișe tehnice, instrucțiuni de asamblare sau folosire, studii de caz referitoare la serviciile pe care le oferi clientilor tăi, sau articole cu informații de actualitate din domeniu. De asemenea, este important să incluzi logo-ul firmei tale pe fiecare pagină a site-ului, acesta fiind poziționat de obicei, în partea stângă a paginii, utilizatorii fiind obișnuiți să îl găsească în acea parte a paginii și să îi direcționeze întotdeauna către pagina principală. În plus, în partea superioara a paginii, este indicat să afișezi datele tale de contact, pentru a putea crea o conexiune rapida cu utilizatorul în cazul în care acesta dorește să te sune sau să îți trimită un email și nu are răbdare să butoneze prin tot site-ul pentru a găsi informații referitoare la datele de contact sau adresă. Pentru a crește încrederea vizitatorilor în afacerea ta, în pagina “Despre” ar trebui să vorbești despre obiectivele și realizările tale, să prezinți membrii echipei, sau să postezi testimoniale de la clienți cu care ai colaborat. În pagina de “Contact” trebuie să oferi informații legate de identificarea firmei tale, modalitatea de a intra in legatura cu tine: adrese de email, numere de telefon, un formular de contact, sau chiar o hartă cu indicații (pentru a găsi cu ușurință sediul firmei sau magazinul clasic, în cazul în care există). Pagina dedicată descrierii produselor poate include descrieri amănunțite ale acestora, precum și fotografii profesionale, care să se încarce rapid, deci optimizate pentru site, dar și clipuri video de prezentare, acestea din urma devenind, în ultimul timp, o unealtă de marketing importantă. Alte elemente care s-ar mai putea regăsi pe un site corect construit pot fi butonul de căutare (în cazul în care informațiile sunt complexe și mai greu de găsit de către utilizatori), recomandarile, recenziile sau comentariile (sunt opțiuni binevenite pe site, deoarece acestea sunt des consultate de către utilizatori înaintea achiziționării unui produs sau înaintea contractării unui serviciu). De asemenea, este important să folosești și îndemnuri (“call to action”) pentru a determina utilizatorii să navigheze pe site-ul tău, să caute produse sau servicii și apoi chiar să cumpere. Însă un site calitativ nu se remarcă doar prin conținutul de calitate și designul simplu, dar atractiv. Da, sunt cele mai importante, dar sfatul nostru este că trebuie să ții cont și de navigarea simplă, de informațiile relevante și de vizibilitatea pe care o poți avea în mediul online.
  3. Servicii de optimizare pentru motoarele de cautare ( SEO ) :  Iniţial, cand am inceput aceasta activitate , doream să înțelegem  în ce anume constă procesul de optimizare a unui site, cum se măreşte PageRank-ul unei pagini, cum se indexează un site in motoarele de cautare ,  şi încă multe alte lucruri din acest domeniu. Am citit destul de multe manuale on-line, articole de blog, am ascultat diferite webinare pe această temă pentru a înţelege mai bine procesul de SEO , am experimentat pe sute de pagini web si de foarte multe ori am esuat in incercarile noastre .
    Cu cât mai mult incercam , cu atât mai multe întrebări apăreau. Doreşti să afli un lucru, dar el trage după sine alt lucru şi altă întrebare şi aşa până la infinit. În acel moment am decis să cer ajutorul programatorilor atotştiutori. Şi… am aflat ca marea majoritate a programatorilor nu au habar despre SEO  . In fine , dupa mii de incercari esuate , dupa sute de nopti nedormite , dupa sute de dezamagiri ,am reusit sa gasim solutia . Iar acum, putem  cu siguranţă evidenţia câteva mituri false despre SEO care in continuare produc confuzii :
    • Un specialist SEO  este un programator – nu este adevărat . In general programatorii nu au habar despre Seo . Seo nu tine de partea de programare si nu are nici o legatura cu programarea . Seo de fapt , inglobeaza o multitudine de tehnici de marketing online , toate executate conform unei planificari riguroase si pe etape bine structurate . Noi la aceasta ora folosim peste 188 de tehnici diferite de marketing online , cu o strategie unica , care aduce rezultatele asteptate in toate proiectele .
    • Programatorii cunosc totul despre SEO – departe de adevăr. Puţini programatori au auzit de SEO, şi o parte din cei care au auzit – au o imagine greşită despre promovarea si optimizarea site-urilor web .
    • Apelând la serviciile SEO, poți poziţiona site-ul în topul cautarilor in doar în câteva zile – Fals . La aceasta ora, va fi dificil ( chiar imposibil ) să trişaţi şi să evitaţi algoritmii motoarelor de căutare, precum Google PenguinGoogle Panda , Humingbird  sau alţii . Solutia este sa apelati la o firma cu experienta in Seo si sa aveti rabdare . Nu se pot face minuni peste noapte , insa intr-un termen rezonabil de minimum 3-4 luni de zile , pentru siteurile in nisa fara concurenta mare  sau 12-18 luni de zile pentru siteurile care au concurenti puternici , se pot obtine rezultate foarte bune . Pe termen lung, primele poziţii din paginile cu rezultate ale căutărilor pe Google, Bing, Yahoo etc. vor fi ocupate numai de site-uri ce oferă valoare ( continut unic si de calitate , script curat , viteza de incarcare ridicata , pagini bine optimizate , etc ) .
    • Cel mai eficient mod de optimizare SEO este utilizarea reţelelor sociale – Fals . Reţelele de socializare nu înseamnă SEO, ele se referă la un domeniu aparte care se cheamă SMM (Social Media Marketing). Şi dacă reţelele de socializare sunt necesare pentru promovarea site-urilor dinamice (cele care adaugă conţinut de interes zi de zi), atunci SEO (Search Engine Optimization) reprezintă optimizarea pentru motoarele de căutare, acest lucru însemnând că SEO este pentru toată lumea şi pentru orice site, fie el static sau dinamic;
    • Tag-ul meta keywords este cel mai important instrument în procesul optimizării – Fals .  Dupa ultimele update-uri ale algoritmilor motoarelor de cautare ,  folosirea tag-ului meta keywords  poate avea un efect negativ asupra promovării siteului .
    • Continutul poate fi şi preluat, important este ca acest continut să existe – Fals . Este foarte important sa aveti un conţinut unic, informaţii utile si noi , şi nu doar copy-paste. Conţinutul este unul dintre cele mai importante aspecte în procesul de evaluare a calităţii site-ului. Iar dacă este adaptat şi disponibil pentru toţi utilizatorii şi device-urile, atunci acesta devine baza unui site calitativ, iar un astfel de site este scopul oricărui specialist SEO, fie el începător sau profesionist;
    • Este suficient să ştii doar câteva tehnici de optimizare SEO – Fals . Dacă, in domeniul dumneavoastra de activitate  nu aveţi concurenţă exista sanse sa obtineti o buna pozitionare in clasamentele motoarelor de cautare si doar cu cateva optimizari minime . In cazul în care concurenţa este destul de mare , cunoaşterea câtorva tehnici de optimizare nu e suficientă si aproape sigur nu o sa obtineti nici un rezultat . Perfecţiunea nu are limite astfel ca un site bine conceput , care se incarca rapid , cu continut unic si de calitate ajutat de tehnici de Seo off-page , adica tehnici de marketing online externe siteului , excutate conform unei strategii complexe ,o sa va aduca rezultate incredibile .
    • Concluzia  – Simplu si usor de inteles . Seo inseamna o multitudine de tehnici de marketing online ( crearea de backlinkuri , obtinerea de semnale sociale , obtinerea de bookmarks , distribuirea de continut , articole pe bloguri , articole si comentarii in forumuri de discutii , etc ), combinate intre ele prin una sau mai multe metode , efectuate intr-o anumita perioada de timp , conform unei strategii de crestere piramidala astfel incat sa obtineti rezultatele dorite . Ca si concluzie finala : Nu apelati la amatori si asa zisi experti ( este plin internetul de experti seo care va ofera servicii garantate , insa ei au siteuri cu autoritate foarte mica , au cateva zeci de backlinkuri de slaba calitate catre pagina lor  si au anunturi platite pe  Google Adwords – cum sa spui ca esti expert seo cand platesti la Google pentru trafic ? ) pentru a va optimiza siteul pentru motoarele de cautare pe internet . O sa va pierdeti sperantele , pierdeti timp pretios si nu in ultimul rand , pierdeti bani  sau chiar mai rau siteul dumneavoastra o sa fie penalizat de Google , asta insemnand ca o sa pierdeti din nou mult timp si alti bani in plus .
    • Pentru a verifica gratis autoritatea oricarui site web , vizitati   ;     https://megaseomarketing.com
  4. Servicii de marketing si publicitate : Asociatia Americana de Marketing defineste marketingul ca realizarea activitatii economice care dirijeaza fluxul bunurilor si serviciilor de la producator  sau prestator spre consumator, utilizator. Cu alte cunivte, marketingul reprezinta „procesele de planificare si executie a conceptiei, stabilirii pretului, promovarii si distributiei ideilor, bunurilor si serviciilor pentru a crea schimbulrile care satisfac scopurile indivizilor si organizatiilor”.  Instrumentele de promovare a vanzarilor sunt utilizate de aproape toate organizatiile, inclusiv producatori, distribuitori, detalisti, asociatii patronale si organizatii non-profit. Existenta unui numar mare de factori care contribuie la cresterea promovarii vanzarilor, in special pe pietele de consum , a determinat clasificarea lor in doua categorii: factori interni, si anume- conducerea manageriala dispusa sa accepte promovarea ca instrument eficace de vanzare; crestrea numarului managerilor de produs apti sa utilizeze aceste instrumente de promovare; cererea insistenta a managerilor pentru a creste volum vanzarilor, iar factorii externi– ar fi: numarul mare al marcilor existente pe piete, care este in continua crestere; firmele concurente utilizeaza frecvent promovarea vanzarilor; multe marci sunt considetate identice; influenta mare pe care o au preturilor asupra consumatoriilor; distribuitorii le cer producatorilor mai multe conditii avantajoase; eficacitatea publicitatii a scazut, din cauza cresterii costurilor, a bruiajului provocat de diversitatea mijloacelor publicitare si a restrictiilor impuse de lege. Dezvoltarea rapida a mijloacelor de promovare a vanzarilor a creat o situatie de aglomerare a actiunilor promotionale, asemanatoare celei din publicitate. Exista un pericol, ca o parte dintre consumatori sa devina indiferenti, ceea ce va duce la scaderera mijloacelor de promovare si de a stimula achizitionarea. Producatorii vor fi nevoiti sa gaseasca alte mijloace si modalitati de a se face remarcati in aceasta „ mare inghesuiala”.
  5. Social media marketing si promovare :  Social Media este cea mai rapida si cea mai eficienta metoda de a distribui informatii, promova produse si de a creste numarul de potentiali clienti . Marketingul pe retelele sociale este urmatorul pas pe care trebuie sa il faca toate companiile. Motivul este unul simplu – oamenilor le place sa socializeze si ei tind sa creada mai mult parerile altora fata de ceea ce vad intr-o reclama traditionala. Social Media nu este folosit doar pentru a anunta sau promova un produs sau un serviciu nou. Acest serviciu poate fi folosit pentru a genera vanzari directe, online advertising, relatii cu publicul si inca un element important – brand awareness ( crearea si recunoasterea brandului ) ! Producatorii utilizeaza mai multe instrumente de promovare comerciala, destinate distribuitorilor. In mod, suprinzator, proportia fondurilor alocate activitatii de promovare comerciala (46,9%) este mai mare decat cea a fondurilor alocate promovarii de consum (27,9%),  restul  de 25,2% fiind alocat publicitatii mediatice. Producatorii aloca fonduri promovarii comerciale din urmatoarele  patru motive: pentru a-l convinge pe detailist sau angrosist sa comercializeze marca; pentru a-l convinge pe detailist sau angrosist sa preia mai multe unitati in mod obisnuit; pentru a-i stimula detailisti sa promoveze marca prin evidentiere, expunere si reduceri de pret si pentru a-i stimula pe detailisti si pe personalul lor de vanzare sa impinga in fata produsul.

Leave a Comment

Experienta , Seriozitate si Tenacitate Pentru Cresterea Afacerii Dumneavoastra
Deveniti Clientul Nostru

@ 2018. All Rights Reserved – Designed & Developed by Net Global Vision