Connect with us

Relatii publice si comunicare profesionala

Diverse

Relatii publice si comunicare profesionala

Comunicarea, în accepţiunea modernă a managementului, reprezintă o componentă vitală a sistemului managerial al oricărei organizaţii.  Comunicarea managerială reprezintă o formă de comunicare interumană, un instrument de bază al managerului, cu ajutorul căruia acesta îşi poate exercita atribuţiile manageriale: de planificare, de organizare, de motivare-antrenare, de coordonare, de control-evaluare şi de realizare a obiectivelor propuse. Comunicarea devine astfel o filosofie a managerului şi nu o acţiune mecanică.Resursele strategice ale oricărei organizaţii devin informaţia, cunoaşterea şi creativitatea.  De ce comunică un manager ? Comunicarea managerială este legată de funcţiile managementului, de funcţiile comunicării şi de cultura organizaţională. Scopul comunicării manageriale este de a realiza un flux informaţional corect, pertinent şi eficient pe orizontala şi verticala structurii organizaţionale. Comunicarea se realizează după anumite norme profesionale, etice şi morale ce asigură stabilitatea şi funcţionalitatea organizaţiei.

Cea mai cunoscută și mai acceptată definiție a Relațiilor Publice este cea a lui Rex Harlow:

Public relation reprezintă funcția managerială distinctă care ajută la stabilirea și menținerea unor limite reciproce de comunicare, la acceptarea reciprocă și la cooperarea dintre o organizație și publicul ei; ele implică managementul problemelor, ajutându-i pe manageri să fie informați asupra opiniei publice și să răspundă cererilor opiniei publice; ele definesc și accentuează obligațiile managerilor de a anticipa tendințele mediului; ele folosesc ca principale instrumente de lucru cercetarea și comunicarea bazată pe principii etice.

Cu alte cuvinte, public relation reprezintă acel element al mixului promoțional, care se bazează în principal pe comunicarea nonverbală și nonpersonală, care urmărește evaluarea atitudinii publicului, identificarea acelor aspecte care pot să trezească preocuparea consumatorilor și elaborarea unor programe care să atragă înțelegerea și atitudinea favorabilă a publicului față de firmă și produsele ei, informarea potențialilor clienți cu privire la natura și caracteristicile bunurilor, în vederea încurajării clienților să cumpere produsele sau serviciile sale, a investitorilor să cumpere acțiunile sale, precum și cu scopul convingerii acestora de a repeta procesul de cumpărare. Pentru aceasta putem apela la o agentie de comunicare, care ne poate ajuta sa propulsam serviciile noastre si sa ajungem cu ele in fata concurentilor, astfel incat prin calitatea a ceea ce putem oferi lumea sa descopere mai usor ceea ce putem face, sa ajunga mai usor la noi, pentru ca ei pot sa ne ajute afacerea sa prospere. În România, în 1995, s-a înființat Asociația Română de Relații Publice (ARRP) care are ca principal obiectiv promovarea codului deontologic al specialistului în public relation și principiile etice privitoare la activitatea de comunicare agreate prin codurile de la Atena și Lisabona. Succesul oferit de o agentie de public relation, adica relațiile publice este definit de câștigarea și menținerea unei reputații bune și este garantat de principiile eticii deontologice.

Continue Reading
You may also like...
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

More in Diverse

To Top